Inauguració a Mataró de l’exposició sobre els 130 anys de la UGT

Hi participaran, entre d’altres, el secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, i l’alcalde de Mataró, David Bote.

A partir del proper dilluns, 18 de març, la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró acull l’exposició “130 anys de lluites i conquestes”, que repassa la història de la UGT amb motiu del 130è aniversari de la seva fundació.

L’acte d’inauguració tindrà lloc dilluns a les 19 hores i comptarà amb les intervencions de Camil Ros, secretari general de la UGT de Catalunya; David Bote, alcalde de Mataró; Adela Carrió, secretària Confederal de la UGT, i Lluís Torrents, secretari comarcal de la UGT del Maresme.

Recordem que l’estiu del 1887 el Centre Obrer de Mataró, dins el qual s’integraven diverses societats obreres, va proposar la convocatòria d’un “Congrés Nacional de totes les classes treballadores”, amb l’objectiu de constituir una federació que unifiqués al màxim els esforços de les societats obreres espanyoles per fer front a la crisi econòmica que es patia en aquell moment. Va ser així com l’any següent, el 12 d’agost de 1888, es va fundar la UGT en un congrés al carrer Tallers de Barcelona.