Informe ‘Un mes de l’obligatorietat del registre de jornada’

Avui fa un mes de l’entrada en vigor de la llei que obliga les empreses a registrar l’inici i el final de la jornada dels seus treballadors i treballadores. Les dades de l’informe ‘Un mes des de l’obligatorietat del registre de jornada: posem fre als incompliments en matèria de jornada i descansos!’, presentat aquest matí en roda de premsa, són demolidores i justifiquen la necessitat llargament reivindicada per la UGT de Catalunya de poder fer un control real de la jornada laboral.

L’any 2018 es van fer a Catalunya 77 milions d’hores extres, el 44% de les quals no es van pagar. Les arques públiques van deixar de recaptar per aquest concepte 167 milions d’euros. I, si traslladéssim aquestes hores extres a jornades completes, es podrien haver creat més de 44.200 llocs de treball.

L’informe situa quin és l’estat d’aplicació del registre de jornada un mes després de la seva entrada en vigor. Segons es desprèn dels resultats de les enquestes que hem fet a 300 delegats i delegades, el resultat és força desigual. Hi ha empreses on la direcció ni tan sols ha reunit les plantilles per parlar de com s’implantarà el sistema de registre.

L’informe també inclou una valoració del criteri tècnic en matèria de registre emès aquest dilluns per la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

En aquest enllaç podeu llegir l’informe complet.