La UGT de Catalunya exigeix al Govern que impedeixi la privatització dels registres civils

privatizacion_registro_civil_ugt_huelga_bnEs posa en marxa una campanya per aconseguir el rebuig de la privatització dels registres civils des dels ajuntaments

La UGT de Catalunya posa en marxa una campanya per impedir la privatització dels registres civils davant la reforma que promou el govern de l’Estat. El govern espanyol pretén privatitzar-los i lliurar-los als Registradors Mercantils i de la Propietat. El nostre sindicat promourà la presentació de mocions a tots els plens dels ajuntaments perquè es rebutgi aquesta privatització.

Amb la nova llei, tràmits com un divorci, certificats de vida, testaments, canvis d’adreça i defuncions, només es podran efectuar als Registres Mercantils de les províncies i, a més, s’haurà de pagar per efectuar-los, ja no seran gratuïts.  Aquest servei deixarà de ser proper i comportarà problemes a molts ciutadans, ja que en molts casos no poden desplaçar-se amb tanta facilitat com anar al registre del seu municipi.

A més, des de la Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya s’ha fet arribar un escrit al conseller de Justícia de la Generalitat explicant els motius de la disconformitat del sindicat amb aquesta reforma i demanant que es defensin els interessos dels usuaris i els funcionaris de l’Administració de Justícia de Catalunya, oposant-se a la privatització del Registre Civil a la reunió de la Conferència Sectorial de l’Administració de Justícia.

Des del nostre sindicat exigim que els Registres Civils continuïn en mans de l’Administració Pública i siguin un servei públic i gratuït, ja que els serveis que s’ofereixen afecten l’esfera més íntima dels drets i voluntats de les persones.