La UGT de Catalunya valora molt positivament la modificació de la llei catalana de cooperatives per evitar l’explotació laboral al sector carni

La Federació d’Indústria, Construcció i Agro (FICA) de la UGT de Catalunya valora molt positivament les modificacions de la llei catalana de cooperatives que va aprovar abans d’ahir el Parlament de Catalunya, tot i que considera que les esmenes a la llei no resolen totalment la problemàtica del sector carni i que s’han de complementar amb modificacions de la legislació d’àmbit estatal.

A partir d’ara, les cooperatives hauran de garantir als seus associats com a mínim totes les condicions salarials i de jornada recollides en el conveni col·lectiu d’aplicació, igual que als treballadors i treballadores per compte aliè. La protecció social també haurà de ser equivalent a la dels treballadors inclosos en la seguretat social.

És per això que la UGT FICA vetllarà per la correcta aplicació de la llei i continuarà amb la lluita dels darrers anys contra les falses cooperatives de treball associat al sector carni, que cometen abusos contra els treballadors i les treballadores amb jornades maratonianes, salaris tercermundistes i frau a la seguretat social, és a dir, condicions més properes a l’esclavatge que a unes relacions laborals amb drets.

A més, el nostre sindicat sol·licitarà la convocatòria de la Taula de Concertació del Sector Carni de Catalunya per tal de continuar trobant sortides que atenguin les demandes i necessitats de les parts.