La UGT exigeix al Conseller Bargalló que l’Educació sigui una prioritat del nou Govern i que s’inverteixi un 6% del PIB

La UGT de Catalunya és el primer sindicat a reunir-se amb el conseller d’Educació

La FeSP-UGT de Catalunya ha mantingut i continua mantenint reunions aquestes darreres setmanes amb els consellers i els equips de treball del nou Govern. En aquest context, ahir els representants de la federació van ser el primer sindicat a reunir-se amb el conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló, per tal de fer-li arribar formalment a ell i al seu equip les nostres expectatives pel que fa a aquest nou mandat que aquests dies comença a caminar.

En el marc general dels treballadors públics, li hem recordat al conseller la importància de la negociació, en la Mesa General de la Funció Pública, de les millores per a tots els funcionaris endegades ja amb l’anterior govern. També li hem fet arribar al conseller la nostra voluntat d’avançar cap a la negociació d’un Pacte Nacional dels Serveis Públics.

En l’àmbit educatiu hem insistit en la necessitat d’un compromís real del nou Govern de treballar per construir el Servei Públic Educatiu que es mereixen els  ciutadans de Catalunya. Més concretament, en el decurs de la reunió hem entregat al conseller un llistat dels temes que creiem que han de centrar l’acció política de la conselleria al llarg d’aquest mandat, centrats tots ells en tres eixos bàsics:

1. Prioritzar l’educació en el nou Govern.
  2. Inversió del 6% de PIB en Educació.
  3. Valoració dels professionals de l’educació a través de mesures que facilitin la seva tasca, i per poder afrontar les demandes socials i educatives actuals.

Aquests tres eixos bàsics els hem anat desgranant al llarg de la reunió amb tot un seguit de prioritats per a la UGT:

• Necessitat de tornar la  il·lusió i el reconeixement als docents que han mantingut el nivell del sistema educatiu  del nostre país en uns moments políticament i socialment molts difícils.
  • Revertir les retallades per recuperar el que hem perdut al llarg d’aquest anys de crisi.
  • Compliment de l’Acord signat el gener de 2017, un primer pas en el camí de la recuperació de les retallades i que està aturat aquest curs  per la manca d’aprovació dels pressupostos de 2018.
  • Retirada del Decret d’autonomia de centres i direccions que ha generat pèrdua de cultura democràtica i mala praxi (abusos d’autoritat) als centres.
  • Derogació del Decret de provisió i perfils professionals, per recuperar la transparència, lliure concurrència a les places mitjançant un sistema transparent  que no permeti els llocs de treball a dit amb llistes, sense entrevistes.
  • Dotar als centres d’FP d’una normativa pròpia i dels recursos necessaris derivats de la seva singularitat organitzativa i demandes pròpies del sistema (FP Dual, Innova FP, Qualitat, estades a l’estranger d’alumnes i professorat, mobilitat, CatSkills Erasmus, emprenedoria, etc.) dins del Sistema Educatiu i especialment als centres amb molta oferta d’FP o específics de FP.
  • Flexibilització horària als centres, UGT defensem la jornada continuada als centres facilitant l’horari de tarda per a tasques de coordinació, reunions Mestres, pares, formació, etc.
  • En relació a l’escola concertada la primera demanda és que es compleixi la Llei d’Educació de Catalunya, aprovada per més del 80% del Parlament, i de la qual s’han incomplert tots els calendaris d’aplicació (la Segona Disposició Transitòria de la LEC parla, per exemple, de l’homologació de condicions econòmiques i laborals.
  • Per a facilitat la negociació d’acords en l’àmbit de l’escola concertada hem insistit també en la necessitat d’una mesa negociadora on hi siguin presents l’administració, els sindicats i les patronals del sector.