La UGT-FiCA de Catalunya rebutja el pacte al Grupo Jorge

La rebaixa de la sanció administrativa a l’empresa i vincular la laboralització de la plantilla a la concessió de suposats permisos urbanístics favorables al Grupo Jorge són condicions inacceptables per a la UGT – FICA de Catalunya.

Després que la UGT s’aixequés de la taula  de mediació aquest divendres davant les condicions inacceptables que es plantejaven, passat un mes i mig de negociacions, ahir dimarts, 24 de juliol, es va convocar una nova taula de mediació.

En aquesta taula de mediació, es va presentar un acord tancat, sense possibilitat de parlar directament amb el Grupo Jorge. La UGT-FICA de Catalunya valora l’actuació del secretari general de Treball en aquesta taula més com a part que com a mediador del conflicte, no permetent, fins i tot, als representants de la UGT fer declaracions i, per tant, la impossibilitat que quedessin recollides les reivindicacions del sindicat a l’acta.

La UGT-FICA de Catalunya exigeix que es faci públic l’acord que es va acabar signant i l’acta de la taula de mediació d’ahir, 24 de juliol.

Els punts pels quals UGT – FICA de Catalunya no ha signat l’acord:

• El presumible estalvi d’una sanció administrativa de la Inspecció de Treball cap a l’empresa, xifrada al voltant dels 40 milions d’euros.
  • La vinculació de l’acord de laboralització dels treballadors de dos centres de treball en dos municipis diferents a canvi que un dels municipis doni permisos urbanístics al Grupo Jorge. Pressió cap aquest municipi que la UGT – FICA de Catalunya troba inacceptable.
  • La suposada laboralització en una empresa mercantil, que no s’especifica, i que, per tant, la UGT – FICA de Catalunya considera que deixa en la incertesa laboral els treballadors i treballadores.

La UGT – FICA de Catalunya exigeix a la Inspecció de Treball que tanqui les actes d’inspecció obertes, que doni les altes d’ofici directament a les empreses del Grupo Jorge, sense condicions, i que apliqui les sancions administratives corresponents en aquests casos.