La UGT i CCOO assoleixen un acord per regular les condicions dels treballadors de les contractes de Movistar i desconvoquen la vaga

Font: El Diari del Treball
Font de la imatge: El Diari del Treball

La UGT i CCOO ha assolit un acord amb les deu empreses contractistes i subcontractades que realitzen tasques d’instal·lació per a Telefónica Movistar i han desconvocat la vaga al sector. Els treballadors i treballadores tècnics que donen aquest servei han donat suport majoritari al principi d’acord: la validació a nivell estatal ha estat per sobre de 90%, mentre que a Catalunya aquest suport s’ha situat al 59%, en les diferents assemblees realitzades ahir als centres de treball.

La Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) de la UGT de Catalunya i la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya valoren molt positivament aquests resultats, que són la constatació de la implicació dels treballadors i treballadores en el conflicte i que serveixen per desbloquejar una situació que s’havia tornat insostenible.

Aquest amplíssim suport ens dóna força per seguir lluitant per transformar aquest acord en una realitat objectiva. En aquest sentit, volem deixar de manifest la nostra disposició a seguir treballant per tal de desenvolupar àmpliament les matèries pactades en l’acord, amb la ferma convicció que aquesta tasca ens permetrà poder regular un sector totalment precaritzat, amb l’objectiu final de millorar les condicions dels treballadors i les treballadores.

L’acord regula les condicions laborals d’un sector caracteritzat per la precarietat del personal de les contractes i subcontractes. Les condicions de treball seran les recollides als convenis del sector del Metall de cada província o autonomia i s’ha arribat a acords expressos pel que fa a jornades ordinàries de vuit hores i regulació del treball en cap de setmana i festius. A més, els signants es comprometen a normar i regular la subcontractació al sector, una llarga cadena que arriba fins als treballadors i treballadores autònoms.