La via judicial no pot ser la resposta al procés polític que viu Catalunya

urna-9N
Des de la UGT de Catalunya reivindiquem el nostre compromís amb el Pacte Nacional pel Referèndum perquè entenem que aquest és el camí

La UGT de Catalunya lamenta profundament la judicialització i criminalització del procés polític que viu el nostre país, que no fa més que agreujar les tenses relacions entre Catalunya i l’Estat espanyol.

Considerem un greu error el procés judicial contra Artur Mas, Joana Ortega, Irene Rigau i Francesc Homs per haver organitzat la consulta del 9N, així com la condemna d’inhabilitació per desobediència a l’expresident de la Generalitat i les dues exconselleres coneguda avui. De la mateixa manera que no entenem l’actuació penal contra la presidenta del Parlament de Catalunya, Carme Forcadell, i part de la Mesa del Parlament també per desobediència en permetre votacions a la cambra sobre el procés constituent i el possible referèndum.

Des del sindicat reiterem la nostra ferma convicció en què la resposta al procés polític que es viu a Catalunya no poden ser decisions polítiques i judicials com aquestes. L’única via és la política, el diàleg i l’entesa, respectant l’expressió democràtica de la voluntat dels ciutadans i les ciutadanes del nostre país i la sobirania del Parlament de Catalunya.

La UGT de Catalunya considera imprescindible que l’Estat abandoni la via judicial contra la política catalana i obri una etapa de diàleg que condueixi a una solució, que ha de passar perquè els ciutadans i les ciutadanes de Catalunya exercim el nostre dret a decidir quin ha de ser el model de societat i la relació de Catalunya amb l’Estat.

Per últim, des del sindicat tornem a reivindicar el nostre compromís amb el Pacte Nacional pel Referèndum perquè entenem que aquest és el camí.