Publicat al BOE el Reial decret que fixa l’SMI en 950 euros

Avui s’ha publicat al BOE, el Reial decret 231/2020 que fixa la quantia del salari mínim interprofessional en 950 euros i que suposa un augment del 5,5%.

Aquest reial decret és el resultat de l’acord entre els sindicats, el Govern i les organitzacions empresarials en el marc del diàleg social. Aquest acord és molt important, perquè suposa de nou un increment notable del salari mínim que s’ha incrementat un 45% en els darrers 5 anys.

Sens dubte, aquest fita és una victòria sindical, ja que des de fa molts anys el nostre sindicat ha reclamat la dignificació d’aquesta renda laboral bàsica. Aquest augment afecta directament milers de persones treballadores i ajuda a reduir les desigualtats i la pobresa de la nostra societat.

Seguirem, però, exigint que l’SMI arribi al 60% del salari mitjà i defensarem l’aplicació dels 1.000 euros de salari mínim en tots els convenis que negociem.

Podeu consultar el Reial decret 231/2020 en aquest enllaç.