Reconeixement origen laboral IT per ansietat

El Jutjat Social nº10 de Barcelona ha decidit desestimar la demanda interposada per Mutua Universal i Cirsa Servicios Corporativos i declara que la incapacitat temporal declarada a una treballadora de l’empresa, delegada de la UGT, per ansietat

en el lloc de treball va ser derivada d’un accident de treball, i no pas d’una contingència comuna com pretenien mútua i companyia. Amb aquesta sentència, el Jutjat Social determina que haurà de ser la mútua de l’empresa qui es faci càrrec de la IT, tal i com defensava la UGT.

La treballadora va ser declarada de baixa per IT el 20 de febrer del 2019, amb alta al 24 de juliol de 2020 i reincorporació a l’empresa el mes de setembre de 2020. L’SGAM va determinar que el diagnòstic de la baixa era un “trastorn d’ansietat inespecífic, considerat com a accident de treball”, ja que es devia al mal ambient que hi havia al departament on treballava (un departament que triplicava l’índex d’absentisme d’altres departaments de l’empresa) i a què no se li donava feina o la que se li donava era insuficient. Tot això va provocar un quadre d’ansietat en la delegada de la UGT que va provocar-li la incapacitat temporal.

L’empresa i la mútua van defensar que la baixa era causada per una malaltia comuna i que no existia cap relació amb les funcions desenvolupades per la treballadora, tot i que tant l’INSS com la TGSS s’hi van oposar, considerant la procedència de la contingència com a accident de treball i, per tant, sent en tot cas responsable del pagament la mútua.

Ara el Jutjat Social desestima la demanda interposada i declara que el període d’IT iniciat el 20 de febrer per aquesta treballadora de Cirsa va ser causat per un accident de feina.