S’aconsegueix l’acord parcial del III Conveni de la Sanitat Concertada

Les associacions empresarials La Unió Catalana d’Hospitals (La Unió), el Consorci Associació Patronal Sanitària i Social (CAPSS) i l’Associació Catalana d’Entitats de Salut (ACES), i els sindicats UGT, CCOO, SATSE i Metges de Catalunya van arribar, ahir, a un acord parcial en el marc del III Conveni de la Sanitat Concertada del SISCAT (Sistema Sanitari Integral d’Utilització Pública de Catalunya).

Els punts principals de l’acord assolit són:

• Increments salarials, del 0,9%, a partir de l’1 de gener de 2021 i del 2%, a partir de l’1 de gener de 2022, de tots els conceptes i imports de les taules salarials. Els increments corresponents a l’any 2022 es començaran a aplicar a la nòmina del mes març i els endarreriments salarials no més tard del 31 de maig de 2022.
  • Les entitats que hagin rebut fons addicionals Covid-19 vincularan la Retribució Variable per Objectius 2021 a la gestió de la pandèmia.
  • A partir de la data de l’acord parcial, es reconeix l’abonament del nivell D de carrera professional.
  • Les organitzacions empresarials i els sindicats també s’han compromès a seguir treballant per assolir una retribució mínima garantida per a tot el personal en formació sanitària especialitzada i per al restabliment de retribucions dels treballadors i treballadores d’empreses públiques incloses al conveni.

Aquests punts, suposen millores en les condicions laborals de més de 60.000 professionals del sector.

Es mantenen obertes diverses comissions de treball com són la d’igualtat, classificació professional i salut laboral, per continuar avançant en paral·lel en les qüestions tractades a la Mesa Negociadora.