revista-sense-riscSurt publicat el número 50 de la revista “Sense risc”

Us fem arribar aquesta publicació periòdica de prevenció de riscos laborals dirigida a les persones treballadores i delegats i delegades de prevenció i vol donar informació general al voltant de diferents temes d´actualitat de prevenció de riscos laborals i medi ambient. En aquest número parlem de les dades d’accidentalitat, el mirall trencat de la realitat. Entrevistem a Elena Juanola, directora Continua llegint

conclusionsConclusions de la jornada de vigilància a la salut: Controvèrsies i  evidències de la vigilància de la salut

Us adjuntem les conclusions de la jrnada, sobre vigilància de la salut el passat 28 d’abril amb motiu del Dia Mundial de la Seguretat i Salut al Treball. A la jornada, des de tres angles diferents; el mèdic, el jurídic i el sindical es van establir les bases de la salut laboral i es van tractar temes controvertits com ara Continua llegint

Tematicas de Trabajadores construccion de edificiosSindicats, patronals i Generalitat acordem posar en marxa un Pla d’acció i potenciació de la Prevenció de Riscos laborals a la construcció

La Federació d’Indústria de la UGT de Catalunya (FICA) valora positivament l’acord signat avui amb la Generalitat i les patronals per posar en marxa un pla d’acció i potenciació de la prevenció de riscos laborals al sector de la construcció. Des del nostre sindicat som conscients de la importància del sector de la construcció en el creixement econòmic del nostre país, Continua llegint

Portada-Glossari-PRLGlossari bàsic de prevenció de riscos laborals

Per donar suport a la tasca sindical dels delegats i delegades de prevenció, l’Oficina Tècnica de Prevenció de Riscos Laborals de la UGT de Catalunya (OTPRL) ha editat el Glossari bàsic de prevenció de riscos laborals per als delegats i les delegades de prevenció, elaborat amb la col·laboració del Servei Lingüístic de la UGT i el suport de la Direcció General Continua llegint

accidentalitat-2442 treballadors i treballadores han mort a Catalunya en els darrers cinc anys en el seu lloc de feina o en accidents in itinere

Catalunya encapçala la llista de comunitats autònomes que superen la mitjana estatal de sinistres laborals La secretària de Política Sindical de la UGT de Catalunya, Núria Gilgado, ha presentat aquest matí en roda de premsa l’informe ‘La sinistralitat laboral a Catalunya 2012-2016’ en què s’explica com l’evolució de la sinistralitat a casa nostra es mostra molt depenent del cicle econòmic, Continua llegint