Com prevenir l’escabiosi (sarna) en l’àmbit laboral

El tancament parcial de la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Montcada per un cas de sarna, els diferents brots en certs hospitals i residències, els casos dels menors no acompanyats, etc., han posat en el punt de mira la sarna com a malaltia contagiosa. Què és? La sarna o escabiosi és una malaltia parasitària de la pell produïda per un àcar anomenat Sarcoptes Continua llegint

La guerra del termòstat. Quina és la temperatura ideal a l’oficina?

Amb l’arribada del fred revifa altra vegada a l’oficina la guerra pel control del termòstat de l’aparell de climatització, que ja s’havia manifestat amb més cruesa durant els mesos d’estiu. En aquesta guerra, en què es poden produir refredats i fins i tot baixes

L’ictus com a accident de treball

El 29 d’octubre se celebra el Dia Mundial de l’Ictus. Es tracta de la primera causa de mortalitat en dones i la segona en homes a Espanya. Segons dades de la Societat Espanyola de Neurologia, aquesta malaltia afecta cada any al voltant de 120.000 persones a Espanya, dels quals un 50% queden amb seqüeles que els causen discapacitat o moren. Continua llegint

Relat preventiu sobre el treball a arts gràfiques: ‘Mala impressió’

“Encara que també podria ser per l’olor. Les tintes i els líquids amb què treballo no són pas aigüeta, no. Se’t fiquen al nas i, déu n’hi do, sovint enyores l’aire fresc, sobretot quan et comencen a coure els ulls. Si ho sumes al soroll, hi ha estones que ho passes malament. És clar tot plegat devia ajudar perquè em Continua llegint

Setmana Europea per a la Seguretat i la Salut en el Treball: Què és la sensibilitat química múltiple?

Continuem en la Setmana Europea per a la Seguretat i la Salut en el Treball, enguany centrada en la sensibilització sobre les substàncies perilloses, ja que aquestes segueixen comportant