malalties-professionals-web-2837 dones van patir l’any passat una malaltia professional amb baixa, principalment un trastorn musculoesquelètic, enfront de 725 homes

La UGT de Catalunya demana avançar més enllà de l’actual cultura de la prevenció masculinitzada, que emfatitza sobre els accidents de treball, i que la prevenció a les empreses contempli tots els llocs de treball, tots els riscos (seguretat, higiènics, ergonòmics i psicosocials) i tots els danys (accidents i malalties professionals) Les dones a l’actual mercat laboral pateixen unes condicions Continua llegint

S’han produït quatre accidents laborals en els darrers dies Després dels quatre accidents de treball que han succeït a Catalunya entre el 27 i 30 de gener al sector de la construcció, amb resultat de quatre ferits greus i tres treballadors morts, des de la UGT i CCOO de Catalunya considerem que la manca de prevenció, la manca de coordinació Continua llegint

aeroport-del-pratDenunciem deficiències en la senyalització i la il·luminació de les obres de l’aeroport del Prat on dissabte va morir un treballador

El nostre sindicat denuncia les greus conseqüències que té la subcontractació sistemàtica d’empreses a l’Aeroport del Prat en el deteriorament de les condicions laborals Dissabte passat, 28 de gener, va morir a l’aeroport del Prat un treballador d’una de les UTE contractades per a les obres de pavimentació de la pista principal. El treballador, autònom de 38 anys i natural Continua llegint

accident-laboralLamentem la mort de dos treballadors en menys de 48 hores i exigim a l’administració més vigilància de les externalitzacions i subcontractes

L’any passat els accidents laborals amb baixa a Catalunya van augmentar un 9,76%, increment que arriba al 17,40% en el sector de la construcció La Federació d’Indústria, Construcció i Agro (FICA) de la UGT de Catalunya lamenta la mort de dos treballadors en menys de 48 hores a causa de sengles accidents que es podien haver evitat: un d’ells, pertanyent Continua llegint