Seminari de formació sindical internacional: ‘Els comitès d’empresa europeus, pilar europeu de diàleg social’

Durant els dies 7, 8 i 9 d’octubre la seu històrica de la UGT de Catalunya a la Rambla de Sta. Mònica acollirà el primer dels tres seminaris formatius que formen part del projecte europeu “Els comitès d’empresa europeus, pilar europeu de diàleg social” iniciat aquest any 2019 i que finalitzarà el 2021 i del qual la UGT de Catalunya en forma part.
Els objectius del projecte són:
  • Millorar les habilitats dels representants dels treballadors en els CEE.
  • Incrementar la creació de nous Comitès d’Empresa Europeus.
  • Millorar la comunicació entre els membres de CEE i altres treballadors de l’empresa
  • Millorar i intensificar el diàleg entre els CEE i les federacions sindicals en tots Nivells (nacional, regional, territorial).
  • Promoure l’eina dels Acords empresarials transnacionals, assegurant Diàleg continu i constant, al llarg de la fase de negociació, entre les federacions.
Al curs assistiran més de 60 delegats i delegades d’empresa provinents dels 7 sindicats que participen al projecte: CISL Lombardia (Itàlia, Promotor del projecte), CGIL Lombardia (Itàlia), UIL Lombardia (Itàlia), PODKREPA (Bulgària), CSDR (Romania), CCOO de Catalunya i la UGT de Catalunya.
Avui a les 14.30 tindrà lloc la inauguració del curs i donaran la benvinguda els secretaris generals dels sindicats amfitrions d’aquest primer mòdul formatius Camil Ros, de la UGT de Catalunya, i Javier Pacheco, de CCOO de Catalunya.