Seminari sobre mobilitat laboral a Europa

El CSIR Pirimed, del qual forma part la UGT de Catalunya amb altres organitzacions sindicals catalanes i franceses, organitza el proper 7 de novembre a la sala de les Brigades Internacionals, un seminari per parlar dels obstacles de caràcter fiscal i laboral als quals han de fer front els treballadors transfronterers, i com els protegeix la legislació europea i catalana.

L’objectiu de la jornada és donar les eines necessàries als companys i companyes que fan assessorament directe a la zona fronterera dels Pirineus. Es debatrà quina ha de ser l’estratègia conjunta transnacional per defensar els drets d’aquest col·lectiu de treballadors i es presentarà la nostra nova pàgina web que té vol informar de les novetats legislatives i de l’actualitat dels que passa a la frontera occitano-catalana en l’àmbit social, polític i laboral.

Els experts convidats de la Confederació Europea de Sindicats (CES) ens ajudaran a entendre en quin punt estan les negociacions del Brexit, que haurien de cristal·litzar en un acord al març de 2019, i quins podrien ser-ne els efectes per als treballadors i treballadores que es troben a Europa.

La jornada es clourà amb una declaració per denunciar l’ascens a Europa de partits de caire xenòfob i populista que fan perillar l’estat del benestar i la cohesió social tal com l’enteníem fins ara.

Podeu confirmar la vostra assistència a internacional@catalunya.ugt.org.

En aquest enllaç trobareu el programa.