Demà, nova reunió de la Mesa General de la Funció Pública

GeneralitatLa UGT, CCOO i IAC adverteixen que el Govern no compleix la resolució parlamentària de retorn de drets als empleats públics

El Govern ha convocat els sindicats a una nova reunió de la Mesa General de la Funció Pública demà dimarts, 24 de maig, a les 9 hores a la seu del Departament de Treball (c. de Sepúlveda, 148-150, Barcelona) a més, a les 11 hores els delegats i delegades es concentraran davant de la seu.

En la reunió de divendres, la representació del Govern no va presentar cap proposta satisfactòria per complir la resolució parlamentària de 20 de gener que instava a retornar als treballadors i treballadores de la Generalitat de Catalunya els drets retallats el 2012 i anys posteriors, tant en matèria econòmica com en drets socials i laborals.

La proposta del Govern pretén acumular el retorn de la paga de 2012 fonamentalment entre els anys 2017 i 2018 sense revertir la resta de drets perduts, com el Fons d’Acció Social, la complementació al 100% per incapacitat temporal, la substitució de baixes en tasques d’atenció a persones (serveis essencials), l’accés transparent a substitucions i interinitats o la reducció de la temporalitat laboral. Tampoc recull el calendari de recuperació de les pagues de 2013 i 2014.

Els sindicats de la Mesa volem recordar al Govern de la Generalitat que els seus treballadors i treballadores són els únics de Catalunya i de la resta de l’Estat que no han cobrat encara la paga de 2012, ni les pagues de 2013 i 2014.

Els sindicats hem exigit al Govern que presenti noves propostes per complir amb la resolució parlamentària.