logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

Dia Europeu dels Parcs

El 24 de maig se celebra el Dia Europeu dels Parcs que commemora la declaració dels primers parcs nacionals europeus a Suècia. Aquesta data té com a objectiu divulgar el treball per a la protecció dels valors naturals, agrícoles, forestals, històrics, culturals i paisatgístics del nostre entorn i en concret dels parcs, a més de fomentar l’ús públic responsable i l’equilibri territorial i ambiental.
Enguany amb lema “Vota per la natura”, es vol destacar la importància dels parcs com àrees protegides per al desenvolupament i implementació de polítiques de protecció de la natura i el seu paper per garantir que la societat europea i el seu model econòmic i d’ús dels recursos naturals, sigui més sostenible i més resilient.
Des de la UGT de Catalunya defensem la conservació de la biodiversitat i el capital natural com a font d’ocupació. La nostra acció sindical a les empreses i la participació de les persones treballadores s’orienten als reptes i oportunitats que ofereix la natura com a font de creació de llocs de treball verds. L’aparició de nous nínxols d’ocupació en la preservació i gestió dels parcs davant del canvi climàtic, els anomenats llocs de treball verds, són oportunitats socioeconòmiques per impulsar el desenvolupament rural i territorial i la diversificació de l’economia local.
Podeu llegir el manifest, aquí.