Skip to main content Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Des de la FeSMC UGT rebutgem les engrunes que ofereix la patronal al sector d’hostaleria i turisme i no descartem mobilitzacions a l’agost

Des d’UGT de Catalunya manifestem la nostra profunda decepció davant la darrera proposta de la patronal en el marc de la negociació del conveni col·lectiu d’Hostaleria i Turisme de Catalunya.

Malgrat que el sector de l’hostaleria i la restauració viu un moment de creixement sostingut i ha superat àmpliament les xifres de la prepandèmia, la patronal es resisteix a reconèixer aquesta realitat i a traslladar-la a les condicions laborals de les persones treballadores.

Segons dades oficials de l’Administració, i com constaten tant el Gremi de Restauració de Barcelona com l’Observatori de Turisme de Barcelona, el sector ha experimentat un augment de la contractació, un increment notable de la facturació i una consolidació de la demanda, impulsada pel turisme internacional, la reactivació del turisme de negocis i una demanda interna sòlida.

Aquest context confirma que el sector és un motor econòmic fonamental, aportant al voltant del 15% del PIB tant a Catalunya com a Espanya. Per això, des d’UGT de Catalunya considerem imprescindible que aquest creixement tingui una repercussió directa en les condicions laborals.

Rebutgem la proposta de la patronal per tres motius principals: perquè l’increment salarial proposat és insuficient i no s’ajusta a l’actual realitat del sector, perquè es pretén reduir de manera injustificada el plus de nocturnitat limitant-lo a un 1% entre les 22:00 i les 00:00 hores, i perquè les retallades en la incapacitat temporal són totalment inacceptables, especialment pel que fa a la manca de complement quan no hi ha dret a prestació o quan finalitza el contracte.

Volem un conveni que durant els 3 anys de vigencia s’incrementin les condicions econòmiques un 15%. A més, exigim una reducció de la jornada anual, ja sigui de manera directa o mitjançant permisos retribuïts; volem garantir descansos de qualitat, amb almenys un dissabte i diumenge lliures al mes; demanem l’adaptació del conveni a la normativa actual pel que fa als permisos retribuïts, incloent-hi els nous supòsits de força major i catàstrofes meteorològiques; reclamem la millora de la lactància acumulada i que les hores extres es retribueixin amb un recàrrec del 75%; considerem necessari ampliar els supòsits i millorar la quantia de l’assegurança de vida; creiem imprescindible regular de manera clara l’externalització per evitar la precarització de les condicions laborals, i finalment, volem incloure mesures específiques i un protocol efectiu per garantir la igualtat i la protecció del col·lectiu LGTBIQ+ dins el sector.

Des d’UGT de Catalunya som plenament conscients que aquestes reivindicacions són justes i assumibles. Sabem que assolir-les totes no serà fàcil, però tenim la responsabilitat i el compromís de lluitar per aconseguir-ne el màxim. És una qüestió de justícia social: el reconeixement laboral ha d’estar a l’altura de la realitat econòmica del sector.

UGT de Catalunya continuarà negociant amb determinació i responsabilitat per aconseguir el millor conveni possible i de no ser així, no descartarem dur a terme mobilitzacions durant el mes d’agost.

Entrades relacionades

UGT Catalunya
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible.

La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu consultar la nostra politica de privacitat a política de privacitat

Més informació sobre la nostra política de cookies