
El nou conveni marc obre noves vies de cooperació en formació, recerca i transferència de coneixement vinculades al món del treball
La UGT de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) han signat un nou conveni marc de col·laboració per reforçar la cooperació entre ambdues institucions i impulsar projectes conjunts en els àmbits de la formació, la recerca i el desenvolupament professional.
L’acord dona continuïtat a una relació de col·laboració iniciada l’any 2005 i actualitza el marc de treball entre el sindicat i la universitat. La UGT de Catalunya considera la formació al llarg de la vida una eina fonamental per garantir que les treballadores i els treballadors puguin participar plenament en la vida econòmica i social.
El nou conveni ha estat signat pel secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, i la rectora de la UOC, Àngels Fitó, i estableix les bases per desenvolupar activitats d’interès mutu.
Més formació i més coneixement al servei de les treballadores i els treballadors
El conveni contempla diferents línies de col·laboració, entre les quals hi ha l’organització de cursos, seminaris i jornades; el foment de la formació reglada i contínua; el desenvolupament d’estudis i treballs de recerca vinculats a l’àmbit de la UGT de Catalunya, i l’impuls de projectes relacionats amb les noves tecnologies i l’ensenyament superior i continu.
L’acord també aposta per acostar la formació a la realitat professional, promovent la connexió entre els coneixements adquirits durant els estudis i les necessitats del món laboral. D’aquesta manera, es preveu facilitar una visió pràctica de la formació i afavorir l’intercanvi de coneixement i experiències.
Per a la UGT de Catalunya, disposar d’una formació accessible i vinculada a la realitat del món del treball és una peça clau per avançar en drets i oportunitats per al conjunt de les treballadores i els treballadors. La col·laboració amb la UOC permetrà explorar noves iniciatives i projectes en aquest àmbit.
Les actuacions concretes que es desenvolupin es formalitzaran mitjançant acords específics, en què es determinaran els objectius, els compromisos i el calendari de cadascun dels projectes. El conveni preveu també una comissió de seguiment amb representants de totes dues institucions.
Una nova etapa en la relació entre la UGT de Catalunya i la UOC
La signatura del nou conveni coincideix amb la resolució del marc de col·laboració anterior, vigent des de 2005, així com de l’addenda de descomptes comercials que se’n va derivar. Amb aquest acord, totes dues parts actualitzen la seva relació i estableixen un nou marc de cooperació adaptat als objectius actuals.
El nou conveni tindrà una vigència inicial de tres anys, prorrogable per períodes iguals, i permetrà continuar desenvolupant iniciatives conjuntes en matèria de formació, recerca i coneixement.
La UGT de Catalunya continua apostant per la formació i el coneixement com a eines per enfortir la classe treballadora i garantir més oportunitats, més participació i més drets en el món laboral.

