logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

La UGT de Catalunya reclama diàleg social per a l’elaboració de la nova llei de turisme de Catalunya

La UGT de Catalunya s’ha reunit avui amb la Directora General de Turisme Sra. Marta Domènech i Tomàs i amb  la Sra. Anna Maria Martínez, Subdirectora general d’Ordenació i Inspecció Turística, per parlar sobre la situació de l’Avantprojecte de llei de Turisme de Catalunya.

El passat 26 d’octubre, el Govern va aprovar la memòria preliminar de l’Avantprojecte de llei de Turisme de Catalunya com a primer pas per iniciar els tràmits per impulsar una nova llei, amb l’objectiu d’actualitzar els continguts de la normativa actual i donar una resposta més eficaç a les necessitats del sector turístic català.

Des de la UGT de Catalunya considerem que l’impuls d’aquesta nova llei ha de servir per dissenyar un model turístic sostenible, socialment responsable i just, i que contribueixi a generar treball de qualitat en el sector i amb unes condicions laborals dignes per a les persones treballadores. Un nou model turístic capaç d’equilibrar les necessitats dels turistes, la població local, les empreses i les persones treballadores del sector. I que tingui en compte també el nou context social, econòmic i mediambiental, la irrupció de les noves tecnologies i els nous reptes generats a conseqüència de la pandèmia de la Covid-19.

L’Avantprojecte de la futura llei contempla la creació d’una eina de governança amb participació dels agents públics i privats amb incidència en el sector turístic. I des de la nostra organització considerem que aquesta eina ha de comptar necessàriament amb les organitzacions sindicals i empresarials amb la condició legal de més representatives, entre elles la UGT de Catalunya.

Estem convençudes i convençuts que el nostre sindicat ha de desenvolupar un paper destacat en el marc d’aquesta nova eina de governança del nou model de turisme de Catalunya i que la nostra participació és imprescindible, en tant que entre els nostres objectius estan la defensa i promoció dels interessos econòmics i socials de la població i la participació en la definició de polítiques públiques mitjançant el diàleg i la concertació social amb les administracions públiques, tal com reconeix l’Estatut d’Autonomia de Catalunya i la llei de participació institucional.

Per tot això, des de la UGT de Catalunya hem sol·licitat la creació d’una eina de governança per tal de poder participar en l’elaboració d’aquesta nova llei de Turisme de Catalunya. Hi ha moltes qüestions importants que incideixen de manera directa en els treballadors i treballadores del sector que cal abordar-les mitjançant el diàleg social.

El turisme té un pes important en l’economia catalana: l’any 2019, abans de l’inici de la pandèmia de la Covid-19, el sector turístic representava el 12% del PIB català i el 13,53% de l’ocupació, amb 465.600 persones ocupades. Es tracta d’un sector que genera riquesa al nostre país però que presenta uns índexs de precarietat inacceptables.

Entrades relacionades