La UGT Educació convoca una concentració contra les modificacions improvisades del Departament d’Educació per perpetuar les adjudicacions a dit

El Departament d’Educació ha publicat la resolució edu/2463/2024, de 4 de juliol, que modifica la Resolució edu/1205/2024. Aquesta, altera els criteris per a l’adjudicació de places provisionals per al curs 2024-25, afectant especialment a les persones que seran nomenades com a funcionàries en pràctiques.

Les principals modificacions inclouen:
1. Adjudicació de places a altres especialitats diferents de la d’oposició, reconegudes a la Borsa, en fase d’elecció i d’ofici.
2. Adjudicació de centres de màxima complexitat (CMC) dins de les peticions col·lectives (municipi, zona, comarca) fetes pels aspirants, en fase d’elecció i d’ofici. Recordem que els CMC, CEE i CFA, mai s’han inclòs en una petició de municipi o comarca, és més el excloïa.

La UGT Serveis Públics de Catalunya es manifesta en contra d’aquesta resolució per diverses raons:
1. La resolució no s’ha tractat amb la part social en mesa sectorial.
2. Suposa un canvi de les regles del joc per a les persones en fase de pràctiques, sense possibilitat de modificar la sol·licitud.

Tot i l’augment del nombre de nous i noves funcionàries, el nombre total de treballadors docents a adjudicar és similar al del curs passat. Així doncs, el sindicat es qüestiona aquesta mesura per part del Departament i considera que ha hagut de ser pels següents motius:

1. Perquè durant anys ha permès un augment de les places perfilades, sovint utilitzades per mantenir un professorat concret. Això ha portat a la creació de places fraudulentament perfilades, que impedeixen ser ocupades per funcionaris. En diverses ocasions s’ha denunciat al Departament i no s’ha obtingut resposta.
2. Perquè hi ha prou indicis de la conversió de places ordinàries en mitges places, tot sabent que al setembre es reconvertiran en jornades senceres, permetent que persones interines puguin ser reclamades tot tenint en compte que una persona, funcionària no pot ocupar una mitja vacant.

El Departament d’Educació, tot i l’augment de problemes per gestió inadequada als centres, cada any, perpetua aquestes pràctiques i, per resoldre la manca de vacants disponibles a les persones funcionàries, aquest curs vinent modifica a posteriori la resolució per afavorir que els funcionaris ocupin places d’especialitats diferents de les superades en oposició i ampliar les seves possibles destinacions a centres de màxima complexitat.

Des de la UGT de Catalunya, lamentem que el Departament d’Educació, per mitjà del decret de plantilles i adjudicacions a dit, i la manca de previsió, hagi modificat la resolució, afectant negativament les persones que seran funcionàries en pràctiques a partir de l’1 de setembre. Aquesta situació representa un maltractament a tot el personal docent, que es poden veure agreujats per decisions improvisades que atempten contra els principis d’igualtat, mèrit i capacitat.

Després del ball de dates (2 de juliol, 5 de juliol) donades pel mateix Departament d’Educació, el dia abans de publicar les adjudicacions d’estiu provisionals, no tenen places suficients per col·locar les 31.153 persones que, moltes d’elles seran funcionàries en pràctiques el curs vinent.

Els ED els mancarà temps per elaborar els horaris del professorat i la previsió del curs 2024-2025.

Per tot això, la UGT convoca una concentració el pròxim dilluns 8 de juliol a les 11.45 h davant del Departament d’Educació, Via Augusta 202 per mostrar el nostre rebuig contra aquest menysteniment. Paral·lelament, el sindicat durà a terme una reunió telemàticament, on s’exigirà el manteniment de la Resolució, la revisió de totes les places a proposta de les direccions i l’eliminació de totes aquelles que no permetin que les persones, funcionàries en pràctiques rebi una plaça a la seva especialitat d’oposició.