Skip to main content Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

La UGT es planta a Girona contra les represàlies sindicals vers la plantilla de l’empresa pública NORA SA

Prop de 150 persones es concentren davant la seu de Treball a Girona per denunciar acomiadaments i expedients que el sindicat considera represàlies contra delegats i treballadors que han alertat de presumptes irregularitats internes. La mobilització ha coincidit amb l’acte de conciliació entre empresa i sindicat, amb mediació de la Generalitat, en el que és un dels primers episodis d’un conflicte cada cop més judicialitzat.

La conciliació celebrada aquest matí al Departament d’Empresa i Treball entre l’empresa i la representació sindical no ha permès avançar en cap acord, mantenint-se intactes les posicions inicials de la direcció de NORA SA, fet que per al sindicat evidencia la manca de voluntat de resoldre el conflicte i allargar un procés que cada cop està més judicialitzat.

Treballadors i treballadores del servei de sanejament urbà i recollida de residus, juntament amb delegats i delegades sindicals i afiliats i afiliades de la UGT, han omplert el carrer per donar suport al treballador de NORA SA acomiadat disciplinàriament després d’haver denunciat presumptes irregularitats internes a l’empresa pública.

El sindicat denuncia que la direcció de Serveis Mediambientals de la Selva (NORA SA), empresa participada majoritàriament pel Consell Comarcal de la Selva i l’Ajuntament de Blanes, manté una dinàmica de “persecució sindical i repressió contra les persones treballadores que denuncien possibles irregularitats”, apunten fonts sindicals. UGT recorda que els representants legals dels treballadors i treballadores han detectat presumptes irregularitats en processos de selecció i promoció interna, pagament de plusos, control horari i ús de recursos públics, així com possibles vulneracions de drets laborals i de privacitat.

En aquest sentit, el sindicat destaca que l’Oficina Antifrau de Catalunya ha sancionat recentment NORA SA amb 600.000 euros per represàlies contra una treballadora alertadora d’irregularitats internes. Igualment, diverses resolucions judicials han conclòs que algunes sancions imposades per l’empresa eren represàlies vinculades a l’activitat sindical i a les denúncies efectuades.

El secretari general de la UGT Comarques Gironines, Maxi Rica Munté, ha anunciat que el sindicat ha registrat una moció al Ple de Tossa de Mar per interrogar el govern municipal sobre la situació de NORA SA, tenint en compte que l’alcalde del municipi és també president de l’empresa pública. Així mateix, el sindicat traslladarà aquesta qüestió al Ple del Consell Comarcal de la Selva.

Lluís Lampurlanès, secretari de Serveis a la Comunitat d’UGT, ha assegurat que “no es pot tolerar que una empresa pública utilitzi expedients i acomiadaments per intentar silenciar delegats sindicals i treballadors que denuncien irregularitats”. També ha advertit que “la gravetat dels fets obliga les administracions implicades a donar explicacions públiques i assumir responsabilitats”.

Durant la concentració han volgut refermar que continuaran la mobilització i defensant els drets de les persones treballadores i denunciant qualsevol intent de vulnerar la llibertat sindical dins les administracions i empreses públiques.

Entrades relacionades

UGT Catalunya
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible.

La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu consultar la nostra politica de privacitat a política de privacitat

Més informació sobre la nostra política de cookies