La UGT FICA de Catalunya denuncia a Dow Chemical per impedir l’entrada dels assessors sindicals a l’empresa

Durant el dia d’ahir, 11 de gener, l’empresa Dow Chemical, a la Pobla de Mafumet, va impedir que els assessors de la UGT i CCOO entressin a una reunió a les seves instal·lacions vulnerant el seu dret. Aquest fet és d’una gravetat extraordinària, ja que s’estaria vulnerant un dret fonalmental com n’és el dret a la negociació col·lectiva recollit a l’article 37 de la Constitució espanyola i pilar fonamental pels drets i les llibertats.
Davant d’aquesta situació, la UGT FICA de Catalunya ha interposat denúncia aquest matí a la inspecció de treball de Tarragona.
La nostra organització denuncia el desemparament al qual s’han vist sotmesos els membres del comitè en no poder anar acompanyats de l’assessorament legal adequat en la reunió amb l’empresa.
Exigim una ratificació urgent per part de Dow Chemical. La nostra organització arribarà fins a les últimes conseqüències legals si persisteix en la seva actitud antisindical.