
Des de la UGT FICA Terres de Lleida volem expressar la nostra profunda consternació pel greu accident d’autocar ocorregut aquest matí a Lleida, en el qual han resultat ferides 44 persones, la majoria d’elles treballadors i treballadores temporers que es dirigien als seus llocs de treball en el marc de la campanya de la fruita.
Volem traslladar tot el nostre suport i solidaritat a les persones ferides, així com als seus familiars, companys i companyes, i els desitgem una recuperació ràpida i completa.
UGT FICA Terres de Lleida posa des d’aquest mateix moment els seus serveis d’assessorament sindical a disposició dels treballadors i treballadores temporers afectats per aquest accident per oferir-los l’acompanyament i l’atenció que puguin necessitar.
Així mateix, confiem que les empreses per a les quals presten els seus serveis aquestes persones treballadores actuïn amb la màxima responsabilitat i garanteixin el compliment de totes les seves obligacions laborals i de protecció social.
En cas que es confirmi el caràcter d’accident in itinere, exigirem que es reconeguin tots els drets que la legislació els atorga. Aquest greu accident torna a posar de manifest la importància de garantir la màxima seguretat en els desplaçaments vinculats a l’activitat laboral.
Cap persona treballadora hauria de patir un accident quan es dirigeix al seu lloc de treball. La prevenció i la protecció de la salut de les persones treballadores han de ser una prioritat irrenunciable per a totes les empreses i administracions implicades.
UGT FICA Terres de Lleida farà un seguiment de l’evolució dels treballadors i treballadores temporers afectats per aquest accident i vetllarà perquè es respectin plenament els seus drets laborals i socials.













