La UGT FICA de Catalunya rebutja l’ERO de l’empresa Bayer i aboga per la protecció dels i les treballadores

Durant el dia d’ahir, 6 de setembre, la UGT va anunciar el seu compromís en defensa dels drets dels treballadors davant la futura reestructuració de personal per part de la Multinacional Pharmaceutica Bayer, empresa líder en el sector. El sindicat s’ha pronunciat amb determinació, manifestant la seva preocupació per aquesta nova mesura que afectarà els centres de treball a Astúries, Catalunya i Madrid.
En una declaració emesa la UGT FICA de Catalunya ha deixat clar que no hi ha raons per a la dur a terme l’ERO tenint en compte els beneficis que la companyia ha obtingut en els últims anys.
Aquesta mesura ha generat preocupació entre els treballadors i les treballadores ja que l’empresa, en els últims 4 anys, ha realitzat 3 ETS afectant sempre el mateix col·lectiu de persones treballadores (xarxes de vendes i suport de vendes), com una solució a curt termini per a poder afrontar les exigències econòmiques dels accionistes, després de la compra fallida de Monsanto.
La taula de negociació per a abordar aquesta reestructuració de personal quedarà constituïda el pròxim 19 de setembre. Per part del sindicat, s’ha reafirmat el seu compromís de vetllar pel compliment de la legislació laboral.
La UGT, com a representant majoritari de Bayer, es mantindrà alerta durant el procés de negociació i s’esforçarà per desestimar aquest ERO i aconseguir un acord que resguardi els interessos i drets dels treballadors i treballadores de Bayer a Astúries, Catalunya i Madrid.