logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

Les empreses del sector de la dependència han d’incrementar un 6,5% els salaris

La UGT Serveis Públics de Catalunya guanya una sentència a l’Audiència Nacional sobre aquesta problemàtica. Aquesta sentència reconeix el dret de les treballadores a l’aplicació de la clàusula de revisió salarial automàtica que figura a l’article 8 del VII Conveni de la Dependència i a l’increment dels seus conceptes retributius del 2022 en la quantia corresponent al percentatge de l’índex de preus al consum (IPC) real de l’any 2021, sent aquest un 6,5%.
Des del sindicat s’havia intentat fer ús de totes les vies de conciliació possibles amb les patronals del Sector de la Dependència però, tot i així, davant la negativa d’aplicar el VII Conveni Col·lectiu, finalment la UGT va demandar davant l’Audiència Nacional, qui s’ha pronunciat favorablement en la data d’avui.
La sentència no només reconeix el dret de les treballadores i treballadors del Sector de la Dependència a l’increment del 6,5%, sinó que a més, a instàncies de la UGT, ha imposat a cada patronal demandada per “conducta processal temerària”, una sanció de 1.000 euros.
Des del 2019, el VII Conveni Estatal de la Dependència es troba en situació d’ultraactivitat indefinida. Aquesta, comporta que s’activi una clàusula recollida en aquest Conveni per la qual s’aplica l’IPC real corresponent a l’any anterior.
Les patronals del sector s’havien negat a realitzar l’increment salarial corresponent, la qual cosa implica a més de l’incompliment d’aquest Conveni, una desconsideració cap al treball que realitzen les plantilles en els centres.
El VII Conveni Estatal de la Dependència afecta a més de 300.000 treballadores i treballadors de Residències, Centres de Dia, Ajuda a domicili i Teleassistència del nostre país.
Ana Francés, la Secretària del sector de Dependència de la UGT Serveis Públics recorda que després de les promeses, per part d’aquestes empreses, de millores laborals i del que s’ha viscut durant els mesos de pandèmia, han tornat a quedar en l’oblit.
Des de la Secretaria del sector de Dependència de la UGT Serveis Públics es demana a les patronals que acatin la sentència i incrementin els salaris de manera imminent.

Entrades relacionades