La UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya presentem les propostes als pressupostos de la Generalitat de Catalunya

Roda de premsa propostes pressupostos de la Generalitat

Avui hem presentat en roda de premsa, juntament amb CCOO de Catalunya, les demandes dels dos sindicats de classe per al proper exercici pressupostari.

Des de la nostra perspectiva, considerem que els pressupostos del Govern de la Generalitat han de donar resposta a aquests tres objectius estratègics:

1. Lluitar contra les desigualtats i l’atur, i crear ocupació de qualitat. Catalunya supera el 25 % de la seva població en risc de pobresa, de manera que és necessari un nou contracte social (foment de l’ocupació, la intermediació laboral pública, la formació i la qualificació professional, relacions laborals, condicions de treball i riscos laborals, Servei d’Ocupació de Catalunya…).
  2. Incentivar l’economia productiva en clau sostenible i per un nou model productiu estratègicament orientat als reptes del canvi climàtic i a la transició justa (PNI, recerca, desenvolupament i innovació, sector turístic…).
  3. Garantir la protecció social de la ciutadania i mantenir els pilars de l’estat del benestar (habitatge i subministraments bàsics, serveis socials, educació i sanitat), segons les noves coordenades del context múltiple de crisi.

Podeu llegir aquí la bateria de mesures que proposem des dels dos sindicats, amb l’objectiu que el Govern de la Generalitat impulsi amb decisió uns pressupostos per tal de pal·liar la crisi de preus.

Des de la UGT de Catalunya volem insistir en la necessitat que les forces polítiques siguin responsables amb la ciutadania i aprovin uns pressupostos que garanteixin la protecció social. La societat catalana no ens podem permetre el luxe que per dinàmiques parlamentàries de calculadora electoral ens quedem sense pressupostos.