La UGT de Catalunya, CCOO i USOC han convocat els 1.300 treballadors i treballadores a fer vaga els dies 26, 27 i 30 de març, 4, 5 i 6 d’abril
Després de més d’un any de negociacions sobre el conveni col·lectiu d’autopistes sense arribar a cap acord, els comitès d’empresa i les seccions sindicals de la UGT de Catalunya, CCOO i USOC han convocat els treballadors i les treballadores de les autopistes a fer aturades als peatges els següents dies:
- 26 de març: torn de tarda de 18 a 21 hores i torn de nit de 22 a 1.
- 27 de març: torn de matí de 10 a 13 hores.
- 4 d’abril: torn de tarda de 18 a 21 hores i torn de nit de 22 a 1.
- 5 d’abril: torn de matí de 10 a 13 hores.
- A oficines els dies 30 de març i 6 d’abril, de 10 a 13 del matí, amb manifestacions al Parc logístic i la Ronda Litoral.
S’ han realitzat assemblees consultives per tot Catalunya i Aragó, on la plantilla ha donat suport massiu a la proposta de la part social de la comissió negociadora de convocatòria de vaga.
Les reivindicacions dels treballadors i les treballadores se centren principalment en:
- La defensa de drets laborals conquerits en anteriors convenis (vacances i distribució de jornada que permeti la conciliació de la vida familiar i laboral, bossa de treball).
- Ocupació estable i de qualitat (transformació de contractació eventual a fix).
- Manteniment del poder adquisitiu i millores socials.
- Garantia de formació i qualificació professional davant els processos d’automatització i transformació del sistema de peatges, assegurant la qualitat del servei i atenció a l’usuari, així com la no destrucció de llocs de treball per aquesta raó.
Els sindicats convocants consideren, i així ho plantejaran a l’autoritat laboral, amb plenes competències de la Generalitat de Catalunya, que el cobrament del peatge no és un servei essencial a la comunitat, pel que no pot ser objecte de serveis mínims, com si ho són el manteniment i seguretat de les instal·lacions i la vialitat.

