Principi d’acord al conveni col·lectiu d’arts gràfiques

artes-graficasEs desconvoca la vaga dels dies 20 i 21 de maig

La UGT i CCOO han arribat a un principi d’acord amb les patronals d’arts gràfiques per al conveni col·lectiu del sector, de manera que es desconvoca la vaga de 48 hores prevista per als dies 20 i 21 de maig a nivell estatal, a la qual estaven convocats uns 100.000 treballadors i treballadores, 40.000 d’ells a Catalunya.

Els sindicats havien convocat aquesta mobilització per defensar el Conveni d’Arts Gràfiques, Manipulats de Paper i Cartró, Editorials i Indústries Auxiliars, ja que després de 18 reunions les patronals FEIGRAF (arts gràfiques), AFCO (cartró ondulat) i el Gremi d’Editors el mantenien bloquejat i no es movien de les seves pretensions, que pretenien importants retallades de drets socials i econòmics.

El preacord, que té vigència per als anys 2015 i 2016, evita la desregulació del sector que pretenien les patronals -que incloïen l’increment de la flexibilitat i la distribució irregular de la jornada, amb el que es pretenia precaritzar les condicions laborals-, també impedeix la pretensió empresarial de la distribució de les vacances en qualsevol data i es manté l’antiguitat.
En matèria de salaris, s’ha pactat una pujada del 0,6% per a aquest any i d’un 0,8% per al 2016, posant fi d’aquesta manera a la congelació salarial que han patit els treballadors i les treballadores durant dels últims quatre anys.

Demà es realitzaran assemblees perquè els treballadors i les treballadores ratifiquin el preacord.