Seminari Coordinació de la CES – Xarxa Eures a Barcelona

La Confederació Europea de Sindicats organitza els propers dies 12 i 13 de març un seminari sobre la xarxa Eures i la mobilitat dels treballadors a Europa.

En el marc d’aquestes jornades es debatrà el paper dels serveis d’ocupació nacionals i europeus, el nou paquet de mesures legislatives aprovades darrerament per la UE, els obstacles a la mobilitat de caràcter fiscal i en l’àmbit de la seguretat social, i el paper que tenen les organitzacions sindicals per incidir i millorar aquesta situació.

Es farà especial esment a les negociacions de sortida de la UE del Regne Unit, i els efectes que això  tindrà pels treballadors, i a la nova directiva recentment aprovada sobre treballadors desplaçats que lluitarà contra el frau i el dumping salarial. En aquests moments hi ha 2’3 milions de treballadors europeus fora dels seu país d’origen, dels quals 500.000 són de Polònia. A l’estat espanyol es calcula que hi ha aproximadament 149.400 espanyols desplaçats, per un període mig de 4 mesos, especialment en els sectors de la indústria i la construcció.

Adjuntem programa: aquí