Dia 28 d’abril de 2015: Concentració davant de la patronal Foment del Treball Nacional en defensa del treball digne i segur

28 abril

Tres anys després de l’aprovació de la Llei 3/2012 (reforma laboral), portada a terme pel Govern del PP, es comença a veure amb claredat els efectes que la mateixa ha produït en les condicions de treball, tant en les que afecten la negociació col·lectiva com aquelles que tenen a veure amb la seguretat i salut en el treball.

La devaluació salarial, la pèrdua de la ultraactivitat dels convenis col·lectius que no tenen clàusula expressa que els mantingui vigents, el bloqueig de la negociació col·lectiva, la desaparició de les clàusules de revisió salarial i, per tant, la garantia de mantenir el poder adquisitiu dels salaris, l’ocupació precària, temporal i parcial que s’està creant, les inaplicacions de conveni i les modificacions substancials de les condicions de treball, entre altres causes, són les mesures més importants que ha facilitat el Govern del PP als empresaris amb l’únic objectiu d’atacar la negociació col·lectiva, element clau en la redistribució de la renda i, per tant, l’increment de la demanda interna necessària per deixar enrere la crisi, sense oblidar que les condicions de seguretat i salut dels treballadors s’estan deteriorant a grans passos producte d’aquesta mateixa situació.

La paralització del III AENC i l’AIC a Catalunya demostra el nul interès que tenen les organitzacions empresarials a fixar objectius d’increments salarials i clàusules que salvaguardin la ultraactivitat dels convenis, demostrant una vegada més una clara aposta per un model de creixement basat en la precarietat laboral, els baixos salaris i la falta d’inversió productiva.

El 2015 a Catalunya ens enfrontem a una negociació col·lectiva composta per 202 convenis col·lectius sectorials i d’empresa, que afecten 593.087 treballadors i treballadores i que representen el 27,5% del total de Catalunya D’aquests convenis col·lectius, 141 es negocien directament a Catalunya i afecten 394.232 treballadors i treballadores.

Davant d’aquesta actitud patronal, CCOO  i UGT cridem a la mobilització d’empreses i sectors el proper dia 28 d’abril a les 13:00 hores, a Barcelona, davant de la seu de la patronal Foment del Treball Nacional, Via Laietana 32.

VOLEM TREBALL DIGNE I SEGUR:

-Per la negociació col·lectiva

-Pels salaris dignes

-Pel treball sense riscos.