El Govern de la Generalitat incompleix amb els compromisos acordats a la Mesa General de la Funció Pública

GeneralitatHavia d’abonar aquest mes el gairebé 35% de la paga extra espoliada el 2012, però ara diuen que no ho podran fer fins al mes d’abril

Els treballadors i treballadores de la Generalitat ens hem assabentat a través de l’anunci d’una nota informativa publicada al portal Atri que el Govern no ens abonarà a la nòmina del mes de març el 34,42% de la paga extra de 2012 (personal laboral i funcionari), tal i com es va “calendaritzar” i acordar a la  Mesa General de Negociació de l’Empleat Públic de l’Administració de  la Generalitat de Catalunya el juny de l’any passat.

Per no pagar quan toca, tot i ser perfectament coneixedors que havien d’abonar a la nòmina d’aquest mes el gairebé 35% de la paga que ens van espoliar fa 5 anys, s’excusen que la Llei de Pressupostos per al 2017 està en tràmit parlamentari, situació que, diuen, no els permetria efectuar l’ingrés a la nòmina d’aquest mes, però sí que diuen que podran fer al mes d’abril.

La conseqüència d’aquesta política d’improvisació estel·lar que tant agrada als nostres gestors polítics, la paguem de nou els treballadors i treballadores públics, que comptàvem amb aquest ingrés retributiu per a aquest mes de març. Una vegada més, es demostra que no podem confiar amb un govern que assumeix compromisos a la MEPAG i després pretén fer el que vol amb els acords adquirits per totes les parts.

Tenim pendent la calendarització de la devolució de les pagues extres de 2013 i de 2014, el tractament de l’ampliació dels supòsits de cobertura econòmica en casos d’IT, el restabliment del FAS i el complement de productivitat, i molts altres temes de negociació que segueixen sobre la taula, si volen que els legítims representants dels treballadors continuem per la via de la negociació, exigim que compleixen amb el què tenim pactat i efectuïn el pagament del 35% aquest mes de març mitjançant un Decret urgent del Govern, que no s’excusin amb la Llei de Pressupostos per situar els treballadors públics en debats partidistes.

Des de la FeSP-UGT de Catalunya ens preguntem si el Govern pacta amb certes entitats bancàries l’avançament de nòmines, amb la despesa econòmica que això segur suposa, per què no és capaç de preveure un  pagament acordat fa 9 mesos amb els seus treballadors i treballadores.