logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

Informe ‘Sinistralitat laboral a Catalunya 2017-2018’

Amb motiu del Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el Treball, 28 d’abril, la UGT de Catalunya hem elaborat l’informe ‘Sinistralitat laboral a Catalunya 2017/2018’.

L’informe demostra que la sinistralitat laboral continua creixent any rere any. Anar a la feina (i tornar-ne) continua sent un risc per a la seguretat i la salut de les persones treballadores. Fins i tot posant en risc la seva pròpia vida. Al 2018 82 persones van perdre la vida a la feina: 60 per accident al lloc de treball i 22 en accident mortal in itinere.

Un any més pugen el nombre d’accidents de treballs i les malalties professionals, tot i que han augmentat en nombre, continuen sense ser declarades i traspassades per part de les mútues al servei públic de sanitat.

Així mateix, en aquest informe hem volgut fer especial èmfasi en l’anàlisi de la salut laboral i gènere. Les dades analitzades confirmen que el creixement del nombre de dones que pateixen accidents laborals amb baixa a Catalunya, amb especial repunt de les treballadores amb contracte eventual.

[wpfilebase tag=file id=1003 /]