Jornada, interioritzacions / remunicipalitzacions: la gestió dels serveis públics, una visió sindical

cartell-fesp-remunicipalitzacionsLa UGT de Catalunya hem defensat sempre que les administracions públiques haurien de gestionar els serveis d’interès essencial per a la ciutadania de forma directa. Tot i això, la realitat del nostre país ens situa amb molts serveis prestats de forma indirecta a través d’empreses privades, fundacions, etc. Actualment es planteja la reversió d’aquesta situació i que les administracions de Catalunya es tornin a fer càrrec de forma directa d’aquests serveis públics. Aquests processos tenen repercussió en diferents àmbits, especialment en els treballadors i treballadores de les empreses concessionàries, d’una banda, i en els treballadors i treballadores de les administracions de referència, de l’altra. Les qüestions laborals en aquests processos no són fàcils i exigeixen solucions jurídiques i de negociació col·lectiva que garanteixin un encaix adequat dins de l’administració pública que recupera (o es fa càrrec per primera vegada) d’un determinat servei públic.

La Federació d’Empleats i Empleades dels Serveis Públics (FeSP) de la UGT de Catalunya organitza el proper dilluns, 3 d’abril, una jornada per visualitzar quins són els avantatges i els inconvenients d’aquests processos i alhora quines són les millors opcions per abordar-los.

Programa de la Jornada

Jornada sobre remunicipalització de serveis públics

DIA: dilluns, 3 d’abril de 2017

HORA: 9.30 hores