logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

La UGT de Catalunya engega una campanya per demanar la implicació d’organitzacions, partits i entitats de les administracions locals per instar el Govern de la Generalitat a restablir els drets retallats a les empleades i empleats del sector públic

La Federació d’Empleats i Empleades de Serveis Públics de la UGT de Catalunya ha iniciat una campanya per demanar a organitzacions, partits i entitats de diferents administracions locals el seu suport per instar al Govern de la Generalitat de Catalunya al compliment de la resolució del Parlament del 9 d’octubre de 2018 per al restabliment dels drets retallats als empleats i empleades del sector públic de la Generalitat de Catalunya.

La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat una declaració institucional en aquest sentit, com també s’estan tramitant altres mocions de suport als ajuntaments de Lleida, de Terrassa, de l’Hospitalet de Llobregat i de Santa Coloma de Gramenet, entre d’altres.

Aquestes resolucions de suport insten a la Generalitat a:

1. La calendarització del retorn de les dues pagues extraordinàries dels anys 2013 i 2014, de manera que la del 2013 s’hagi reemborsat completament al llarg de l’any 2019 i la paga del 2014 al llarg del 2020.
  2. L’establiment en el proper mes de novembre d’un calendari de recuperació de la resta de drets retallats que queden pendents de retornar.
  3. Fer efectiva la devolució del 10% de la paga de 2013 abans de desembre de 2018, tal i com ja es va comprometre el Govern.

Aquesta campanya busca la solidaritat de tots els treballadors i treballadores de serveis públics dels diferents organismes. En aquest sentit, avui els treballadors i les treballadores de la Generalitat s’han unit a les concentracions en defensa de les i els professionals de serveis socials i en contra de la violència ocupacional que pateixen.