La UGT de Catalunya fa una crida a participar en les mobilitzacions del 9 de març contra la LOMCE

educacioTanmateix, el nostre sector d’Educació ha decidit no sumar-se a la convocatòria de vaga estatal, en el marc dels acords recents amb el Departament d’Ensenyament i de les mobilitzacions convocades en els darrers mesos a Catalunya

El passat 31 de gener la UGT de Catalunya i altres sindicats vam signar un acord amb el Departament d’Ensenyament, fruit de les mobilitzacions sindicals que des de fa uns quants anys venim convocant per revertir les retallades i millorar les condicions laborals del professorat.

El nostre sindicat ja va convocar en solitari dues jornades de vaga parcial al mes de juny de 2016. Tot i que la mobilització havia de tenir continuïtat al setembre, vam prendre la decisió de desconvocar aquestes últimes aturades per afavorir la unitat sindical. Seguint en aquesta mateixa línia, el 9 de febrer vam convocar una vaga unitària a l’ensenyament públic de Catalunya. La pressió sindical va donar el seu fruit i el Departament d’Ensenyament es va comprometre amb la signatura de l’acord a un increment de plantilla de 4.714 places de docents. Òbviament, aquesta signatura no ens impedirà que continuem lluitant per aconseguir la reversió de totes les retallades d’aquests darrers anys.

En el marc d’aquestes negociacions recents, el sector d’Educació de la UGT de Catalunya hem decidit no sumar-nos a la convocatòria de vaga estatal convocada per al proper dia 9 de març.

Tanmateix animem a tota la comunitat educativa a participar en les diferents mobilitzacions i protestes previstes per a aquest mateix dia per acabar amb les retallades del govern del PP i derogar la LOMCE. La principal mobilització serà la manifestació convocada a les 12 hores a la Plaça Universitat de Barcelona.

Manifestació contra la LOMCE
DIA: dijous, 9 de març de 2017

HORA: 12 hores

LLOC: Plaça Universitat (Barcelona).