La UGT de Catalunya reclamem que es garanteixi que les pensions es revalorin d’acord amb l’evolució dels preus

1 d’octubre – Dia Internacional de la Gent Gran

Davant la commemoració del Dia Internacional de la Gent Gran, la UGT de Catalunya ens volem sumar a les accions reivindicatives d’aquest dia per a reclamar als poder públics que posin fi a les reformes i a les retallades que han empobrit el col·lectiu de gent gran.

La commemoració aquest any del Dia Internacional de la Gent Gran s’emmarca amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), concretament amb l’objectiu 10 que busca fer front a les desigualtats que afronten actualment les persones grans, i és per això que des de la UGT de Catalunya volem aprofitar aquest dia per a reclamar la derogació de la reforma de les pensions i garantir el manteniment del poder adquisitiu de les pensions amb la recuperació de la revaloració de les pensions d’acord amb l’evolució de l’IPC.

Davant la dissolució anticipada de les Corts Generals i la convocatòria de noves Eleccions Generals, entre d’altres qüestions no s’ha pogut resoldre el tema de la revalorització de les pensions de la Seguretat Social a partir del 2020, amb el perill que suposa per al manteniment del poder adquisitiu de les pensions que torni a entrar en vigor l’Índex de Revaloració de les Pensions que es va aprovar el 2013 i que ha estat paralitzat durant els anys 2018 i 2019.

A Catalunya, hi ha gairebé un milió i mig de persones pensionistes (jubilació, viduïtat i incapacitat permanent) i els seus ingressos procedents de les pensions constitueixen els ingressos principals pel 35% de les llars catalanes. A més, també hem de tenir en compte que el 61% de les pensions a Catalunya  són inferiors als 1.000 euros i el 16%, o sigui més de 275.000 pensions, necessiten ser complementades amb complements a mínims.

Per tot plegat, la UGT de Catalunya aprofitem aquest dia per a conscienciar de la necessitat que els poders públics garanteixen la suficiència econòmica de les persones grans a través de pensions adequades i periòdicament actualitzades, i reclamar la derogació definitiva d’un índex que empobreix les persones pensionistes.

En aquest enllaç podeu descarregar-vos el manifest conjunt de la Unió de Jubilats i Pensionistes de la UGT de Catalunya, la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya i la Plataforma Unitària de la Gent Gran, que lliuraran demà, 2 d’octubre, a les 10.30 h, al President del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, davant del Parlament de Catalunya.