La UGT de Catalunya signa el Pacte per a la Reforma Horària

reformahoraria_acn_2Avui 17 de juliol la UGT de Catalunya és un dels 110 signants, juntament amb el govern, del Pacte per a la Reforma Horària en el que ens comprometem a assolir l’anomenat Objectiu 2025 que pretén equiparar una sèrie d’indicadors amb la mitjana europea i aconseguir la racionalització horària.

Més concretament els compromisos de les institucions i organitzacions promotores del Pacte ens proposem a assolir són:
• Recuperar les dues hores de desfasament horari en relació a la resta del món.
• Impulsar una nova cultura del temps a les organitzacions a favor de models més eficients i més flexibles per atendre les noves necessitats socials.
• Consolidar el factor temps com a nova mesura de llibertat, equitat i benestar.

La UGT de Catalunya portem molts anys reivindicant la necessitat de canviar l’organització dels nostres horaris actuals i al nostre darrer congrés, celebrat el maig de l’any 2016, vam determinar que compartíem la necessitat d’una reforma horària que permetés millorar l’harmonització en tots els àmbits horaris i vam resoldre impulsar una nova cultura del temps en les organitzacions a favor d’uns models més eficients i productius. Entenent la necessitat d’impulsar aquesta transformació i compromesos amb les persones treballadores i el conjunt de la ciutadania, hem participat activament en el procés de concertació social que el Consell Assessor per a la Reforma Horària va impulsar.

Des de la UGT de Catalunya estem convençuts de la importància d’aconseguir una millor organització del temps de treball remunerat, que permeti la conciliació de la vida personal i laboral de les persones en equilibri amb els interessos organitzatius i productius de les empreses, i sabem que la negociació col•lectiva esdevé un instrument cabdal per a impulsar la reforma horària i equilibrar i fer compatibles els diversos temps que formen part de la nostra vida.

Font de la imatge: Agència Catalana de Notícies.