Projecte transfronterer ESTOC 2020

Avui presentem el projecte transfronterer ESTOC 2020 a Figueres que finalitzarà al maig del 2022.
El partenariat del projecte són els principals sindicats de Catalunya i Occitània, UGT de Catalunya, CCOO de Catalunya i USOC a Catalunya i la CGT, CFDT, UNSA, FO i CFTC a Occitània.
El principal repte del projecte és contribuir a reduir els obstacles a la mobilitat de la mà d’obra, característiques de l’efecte frontera.
Es vol donar a conèixer el mercat laboral occità-català com a espai propici a l’ocupació, informar i guiar els treballadors sobre el treball transfronterer i consolidar una xarxa sindical d’acompanyants experts en treball transfronterer.
A l’espai fronterer li manca un pla supranacional desenvolupat de manera transnacional i transfronterera. Els sindicats volem contribuir a la correcció d’aquest dèficit a través d’accions comunes en el marc de tot l’espai transfronterer dutes a terme mitjançant la cooperació i compartint els seus resultats amb els serveis relatius a l’ocupació i amb els agents econòmics i socials.