Una delegació de la UGT de Catalunya, amb altres organitzacions sindicals catalanes, visita les institucions europees

El dies 26 a 28 de novembre una delegació de la UGT de Catalunya amb altres organitzacions sindicals catalanes es va desplaçar a Brussel·les per visitar i conèixer de primera mà la tasca ingent que duen a terme la Comissió Europea i el Parlament Europeu.

A la Comissió vam poder conèixer quines són les polítiques que s’estan impulsant en l’àmbit comercial, de l’economia circular, dels fluxos migratoris i de la seguretat. També i d’una manera més àmplia, quines són les previsions pressupostaries per als període 2021-2027.

El darrer dia, al Parlament ens vam reunir amb els eurodiputats Javi López i Ernest Urtasun, així com amb la diputada Maria Joao Rodrigues, ponent de l’informe del Parlament Europeu sobre el pilar de drets socials, que es van centrar més a explicar-nos quina és l’agenda social i laboral europea en l’actualitat.

Els temes principals del debat durant aquests 3 dies van ser les properes eleccions europees del 26 de maig on el pitjor enemic dels partits progressistes serà l’abstenció, i la pujada dels partits d’extrema dreta que es preveu que tinguin un gran augment, el Brexit i els problemes que aquest generarà per la lliure circulació de treballadors.

Finalment, ens vam reunir amb un membre de l’executiva de la Confederació Europea de Sindicats-CES,  Montserrat Mir, que  ens va explicar els reptes que es plantegen en el marc del congrés que se celebrarà a Viena a finals de maig de 2019, i quins són els dossiers que més els preocupen: augment de les desigualtats entre els ciutadans i ciutadanes europeus, digitalització i economia de les plataformes, índexs d’atur molt alts entre la joventut, directiva de conciliació entre la vida personal i familiar, directiva de treballadors desplaçats, i altres dossiers com la retallada de drets civils a països com Turquia.