logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

AMIC – UGT guardonada amb el premi del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona

amicAhir a la tarda, en l’acte d’entrega del 7è Premi del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona, presidit per Ada Colau, alcaldessa de Barcelona, Lola López, Comissionada d’immigració, Interculturalitat i Diversitat, Silvia Serra Aranda, secretària del Consell Municipal d’Immigració i Javier Bonomi, vicepresident primer del CMIB, s’ha reconegut a l’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC-UGT de Catalunya) per la seva tasca en l’àmbit dels drets polítics de les persones estrangeres.

L’acte del premi, que es realitza de forma anual, és un compromís adquirit per l’Ajuntament de Barcelona amb el Consell Municipal d’Immigració (constituït actualment per 55 entitats), i pretén valorar principalment els treballs o la feina feta per tal d’assolir la integració real de les persones immigrades en tots els àmbits de la vida ciutadana de Barcelona. Aquest any es va establir reconèixer públicament la feina feta per una entitat o projecte en l’àmbit del dret a vot i la plena ciutadania de les persones immigrades.

Aquest any s’han presentat vuit candidatures d’entitats de la ciutat, sent AMIC-UGT l’entitat guanyadora del 7è premi del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona, amb una dotació econòmica de 6.000 euros.

La decisió d’atorgar aquest reconeixement a l’AMIC-UGT ha estat a càrrec d’un jurat conformat per Javier Bonomi, vicepresident del Consell d’Immigració de Barcelona, Teresa Crespo Julia, presidenta d’Entitats Catalanes d’Acció Social i del Consell Assessor de Polítiques Socials i Familiars, Juana Martín Martín, responsable d’Acció Social Barcelona de Càritas, Josep Lluís Nvumba i Mañana, advocat i membre dels serveis jurídics d’ACSAR, Remei Sipi Mayo, cofundadora de l’Associació de dones africanes E’Waiso Ipola i membre de diverses entitats, xarxes i espais de dones, Carles Solà i Serra, periodista i membre de la comissió de la Diversitat de TV3 i director del programa “Tot un món” de Televisió de Catalunya i, Carmen Valenzuela Hidalgo, responsable d’estrangeria de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona.

Des de fa més de 10 anys AMIC – UGT  treballa per posar a l’agenda pública els drets polítics de la nova ciutadania. D’una banda, generant sensibilització i debat sobre la necessitat d’avançar en la incorporació de drets polítics per a tothom, per una altra, informant en cada procés electoral de les possibilitats de participació de les persones estrangeres. Per AMIC-UGT és clau que les persones estrangeres siguin subjectes o actors de la seva història, que lluitin pels seus drets, però també considera molt important que entitats i organitzacions socials s’involucren en aquesta lluita. Es tracta de generar sinergies entre els diversos col·lectius de l’àmbit local, que aposten per una veritable integració de la població i per una societat que avanci en democràcia.

Si voleu conèixer més sobre la trajectòria d’AMIC-UGT entorn a la reivindicació de drets polítics per a les persones estrangeres, podeu trobar més informació a continuació: