logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

Inspecció de treball requereix a Freixenet que compleixi la llei de llibertat sindical a instàncies de la UGT FICA de Catalunya

Durant el mes de maig del 2023, la secció sindical de la UGT FICA de Catalunya va denunciar a Freixenet davant la inspecció de treball, per tal que actués en matèria de vulneració de drets sindicals. Entre d’altres, s’observava que l’empresa es negava a facilitar a la secció sindical, legalment constituïda, un local per poder fer la seva tasca amb garanties tal com estableix l’article 8.2 C de la Llei Orgànica de Llibertat Sindical (Llei 11/1985) i que tampoc facilitava les eines de comunicació establertes, com per exemple un taulell d’anuncis, com així ho determina l’article 8.2 A de la mateixa llei.

Després de múltiples demandes per escrit a l’empresa, perquè complís voluntàriament la legislació, finalment, la inspecció de treball ha donat la raó a la UGT FICA de Catalunya i dona a Freixenet el termini d’un mes per regularitzar la situació.

Des de la UGT FICA de Catalunya ens felicitem per aquesta resolució de la inspecció i instem a Freixenet, una empresa centenària amb un llarg arrelament a la comarca de l’Alt Penedès, perquè garanteixi el dret a participació i el dret a la llibertat sindical dins de la seva empresa.