La plataforma per una fiscalitat justa presenta les seves propostes de fiscalitat municipal

ser-ric-bannerLa Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i solidària, de la qual forma part la UGT de Catalunya, ha presentat avui l’informe “Fiscalitat municipal”, sobre les seves propostes per una fiscalitat justa de cara a les properes eleccions municipals.

L’informe planteja reformes en impostos, taxes i altres tipus d’ingressos de què disposen els governs locals, introduint criteris ambientals i solidaris. L’objectiu d’aquestes propostes és buscar com racionalitzar la recaptació d’impostos d’acord amb els criteris de progressivitat, justícia, cura del medi ambient i solidaritat defensats per la Plataforma.

També s’ha presentat la campanya “Municipis lliures de paradisos fiscals”, amb la qual la Plataforma per una Fiscalitat Justa, juntament amb d’altres entitats, promourà mesures municipals per a penalitzar empreses que facin enginyeria financera a paradisos fiscals.

La Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària està formada per persones a títol individual i per un conjunt d’entitats –14 entitats promotores i 13 entitats adherides– que comparteixen la preocupació per l’evolució del sistema fiscal, cada vegada més regressiu i injust, i el model de societat que se’n deriva.

[wpfilebase tag=file id=608 /]