logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

La UGT de Catalunya guanya una sentència d’unificació doctrinal davant el Tribunal Supremo en matèria d’indemnització per extinció contractual

Gabinet Jurídic

El Gabinet Jurídic de la UGT de Catalunya guanyem una sentència d’unificació doctrinal, davant el Tribunal Supremo, sobre l’abonament d’una indemnització per fi de contracte a un treballador amb contracte d’interinitat per substitució, declarat indefinit, de la Sociedad Estatal de Correos.

En primera instància, el Jutjat Social núm. 2 de Terrassa, va estimar la demanda formulada pel treballador condemnant a l’empresa a abonar-li 9.548,40€, en concepte d’indemnització per extinció de contracte, argumentant que atenent a les circumstàncies del contracte interí per substitució aquest ha esdevingut indefinit i, per tant, procedeix la indemnització reclamada de 20 dies per any treballat.

Aquesta sentència va ser recorreguda en suplicació per la Sociedad Estatal de Correos, davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que va confirmar la resolució de primera instància completament.

Finalment, la Sociedad Estatal de Correos, va interposar recurs de cassació per la unificació doctrinal, davant el Tribunal Supremo, al·legant l’existència de contradicció amb la sentència dictada pel Tribunal Superior de Justicia de Galicia, de 23 d’abril de 2019, que negava el dret indemnitzatori de la persona treballadora. Ara bé, el Tribunal Supremo considera que la diferència entre ambdues sentències radica en el fet que la nostra va declarar la contractació com indefinida i, per tant, l’extinció necessàriament ha d’acompanyar-se d’una indemnització per fi de contracte, declarant la fermesa de la sentència recorria amb imposició de costes a la Sociedad Estatal de Correos.

En conclusió, el Tribunal Supremo considera que l’extinció dels contractes de treball d’interinitat, indefinits, ha d’anar acompanyada sempre d’una indemnització de 20 dies per any de servei.