La UGT de Catalunya guanya una sentència sobre la nul·litat de l’acomiadament d’un delegat de personal i la vulneració del dret a la llibertat sindical

Gabinet Jurídic

El Gabinet Jurídic de la UGT de Catalunya guanyem una sentència que declara la nul·litat de l’acomiadament d’un treballador, delegat de personal, per vulneració del seu dret a la llibertat sindical.
En el present cas, el treballador, després de ser elegit com a representant de les persones treballadores, comença a patir determinades actuacions per part de l’empresa que conclouen amb un acomiadament, fonamentat en causes que, com ha quedat acreditat a la sentència, no tenien cap base sòlida.
L’empresa per la sospita que el treballador hauria pogut gaudir d’uns períodes de baixa mèdica en frau o patir una patologia incapacitant per a la conducció de vehicles ADR, sobrepassant les seves facultats en el control de les baixes mèdiques o de l’estat de salut de les persones treballadores, es va erigir en “verificadora”, oblidant que, únicament, personal mèdic pot verificat l’estat de salut del treballador, rebent l’empresa únicament el resultat en termes d’aptitud o no per treballar, però en cap cas el diagnòstic i tractament rebut, que era el que exigia l’empresa al treballador com acreditació de la seva situació.
El Jutjat, entenent no que no s’havia acreditat l’existència de cap causa que fonamentés l’acomiadament, entén que ha existit vulneració del seu dret a la llibertat sindical per l’existència de represàlies per part de l’empresa, a conseqüència de l’activitat reivindicativa del treballador, donat que va ser escollit el 15 de juliol de 2021 com a delegat de personal i, a partir de l’endemà, van començar les actuacions de l’empresa que van concloure amb el seu acomiadament el passat mes d’abril.
Així mateix, a més de la readmissió del treballador amb abonament dels salaris de tramitació, el Jutjat condemna a l’empresa a l’abonament d’una indemnització de 7.500,00 € en concepte de danys i perjudicis.