Skip to main content Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

La plantilla d’Alstom va a la vaga davant el bloqueig en la negociació del conveni

Després de sis mesos de negociacions sense avenços significatius, la plantilla de la fàbrica d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda iniciarà demà un calendari de mobilitzacions acordat pel Comitè d’Empresa i aprovat per una àmplia majoria en assemblees de treballadors i treballadores. L’objectiu de les accions és desbloquejar la negociació del XI Conveni Col·lectiu de la planta.

La primera jornada de mobilitzacions consistirà en una aturada de 4 hores per torn de treball. Posteriorment, s’han convocat set jornades addicionals de vaga de 6 hores per dia els dies 8, 15, 21, 23, 28, 29 i 30 de juliol, fins a assolir un total de 46 hores de vaga.

La negociació amb la direcció de l’empresa es troba actualment encallada, amb posicions molt allunyades en les principals matèries objecte de discussió. Entre els punts de desacord destaca la proposta insuficient en matèria d’increments salarials, que la part social considera molt allunyada de la realitat econòmica i de les necessitats de la plantilla, així com la manca de propostes en reducció de jornada i la inexistència de garanties per al manteniment del poder adquisitiu.

Des de la representació sindical es considera que les argumentacions exposades per la direcció no s’ajusten al context actual de la planta, que compta amb una càrrega de treball consolidada i perspectives de futur a mig termini, després del suport institucional rebut per part del Govern de l’Estat i la Generalitat de Catalunya en els darrers anys. Aquest suport ha contribuït a situar la planta en nivells d’ocupació no assolits en les últimes dues dècades i mitja.

La UGT-FICA, juntament amb el Comitè d’Empresa, dona suport a aquest pla de mobilitzacions com a mesura de pressió per instar la direcció d’Alstom a replantejar les seves posicions i a reprendre una negociació real, seriosa i amb voluntat d’acord.

La plantilla afronta aquest procés amb la convicció que només a través d’una negociació efectiva serà possible assolir un conveni col·lectiu que reconegui l’esforç, el compromís i la professionalitat de les persones treballadores de la planta de Santa Perpètua de Mogoda.

Entrades relacionades

UGT Catalunya
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible.

La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu consultar la nostra politica de privacitat a política de privacitat

Més informació sobre la nostra política de cookies