Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

La UGT Sector Postal de Catalunya denuncia les deficiències de l’Oficina de Correus de Sabadell

Els treballadors i treballadores de la sucursal de correus nº1 de Sabadell, porten 5 anys en una unitat que no garanteix unes condicions òptimes de seguretat i salut laboral, i de la mateixa manera, la sucursal presenta serioses dificultats d’accessibilitat pels usuaris i usuàries.
Des de la UGT hem anat denunciant, fa més de vuit mesos, la greu situació de la sucursal nº1 de Sabadell. Aquesta situació es va comunicar a través d’un escrit documentat amb fotografies el passat dia 3 d’octubre de 2023, a Gerència de Productes i Serveis, al Departament de Relacions Laborals i al Comitè de Seguretat i Salut Laboral de l’àrea nord-est de Correus, fent-los així, coneixedors de les condicions en les quals els i les treballadores realitzen diàriament la seva activitat laboral.
Tanmateix, els treballadors i treballadores van informar a la UGT de l’existència d’una nova oficina, situada a 600m de distància de l’actual i en la qual, suposadament, anaven a ser traslladats breument. Aquesta nova oficina, situada en passatge Almogàvers nº29, no està encara operativa tot i que la direcció de Correus de l’àrea nord-est ha traslladat al sindicat que és molt probable que aquesta nova oficina pugui obrir les seves portes abans que acabi any.
Finalment, des de la UGT Sector Postal de Catalunya, es vol enumerar algunes de les greus deficiències que s’han observat en aquesta unitat després de l’última visita el darrer mes de juny:
  • L’inexistent moll de càrrega/descarrega ja que tots els enviaments admesos durant la jornada es traslladen al camió a través d’una porta posterior que té dos graons, quelcom impossibilita el trasllat de les caixes i paquets mitjançant gàbies amb rodes, obligant-los llavors a fer-ho a mà, carregant paquet a paquet.
  • La gran dificultat tant per a accedir al local com per a ser ateses persones amb mobilitat reduïda. Teòricament, amb el nou model d’oficines, es millora l’experiència de tots els clients eliminant aquest tipus de barreres i fent-les més inclusives.
  • Incompleix la normativa de PRL referent a riscos ergonòmics, treballant amb les pantalles a un costat de la taula estant gran part de la jornada laboral realitzant postures forçades.
  • Altres deficiències estètiques i estructurals de l’edifici que evidencien una deterioració de la unitat i que perjudiquen la imatge del Servei Públic de Correus.
La UGT Sector Postal Catalunya exigeix que la direcció de Correus de l’àrea nord-est adoptin mesures i les actuacions necessàries per a posar fi a aquesta situació que perjudica tant usuaris i usuàries del servei com als companys i companyes destinats en aquesta sucursal.

Related Posts