Neix l’àrea d’acció LGTBIQA+ de la UGT de Catalunya

Les persones LGTBIQA+ patim discriminació, violència i odi motivats per la nostra orientació sexual, identitat de gènere i/o expressió de gènere en tots els àmbits i etapes de la nostra vida. Aquest fet limita la nostra vida i condiciona la nostra llibertat per por al rebuig social i les agressions físiques i/o verbals. L’estigma i els prejudicis promoguts pel sistema cis-heteropatriarcal normalitzen la discriminació i l’assetjament contra les persones LGTBIQA+.
Com moltis de vosaltres sabeu, és una missió cabdal de la UGT de Catalunya defensar els drets de totes les persones. Per tant, des del sindicat continuarem lluitant per aconseguir la igualtat de tracte i oportunitats a la qual totes les persones tenim dret tal com diu la declaració universal de drets humans.
És de justícia per a nosaltres, que cada persona pugui visibilitzar-se al seu centre de treball (i fora) tal com és, sense por, sense represàlies i, per descomptat, sense patir per la seva integritat o la de la seva xarxa afectiva, poden desenvolupar la seva carrera professional en igualtat de condicions que la resta de persones.
És per això que des de la UGT de Catalunya, estem creant l’àrea d’acció LGTBIQA+. Volem que les persones del col·lectiu es puguin organitzar de manera autònoma en el si de la nostra organització i que siguin les protagonistes d’una lluita que fem extensa a tothom. La Unió General de Treballadores i Treballadors de Catalunya, considerem que les empreses tenen una responsabilitat directa en la prevenció i eradicació de l’assetjament discriminatori per raó d’orientació sexual i identitat i/o expressió de gènere.
Quan la discriminació ocorre en els centres de treball, la tendència a normalitzar-la és molt preocupant i dona lloc a una absència gairebé total de denúncies per discriminació, segons les autoritats laborals. Sabem que es produeixen i que sovint passen desapercebudes perquè socialment hem normalitzat les diferents formes de violència contra les persones LGTBIQA+ i, per tant, ens hem convertit o bé en víctimes silencioses, o bé, sense pretendre-ho, en còmplices.
Per tant, si ets una persona LGTBIQA+ i vols treballar amb altres sindicalistes en la lluita per la diversitat dins i fora del teu centre de treball, et convidem a posar-te en contacte amb nosaltres: arealgtbiqa+@catalunya.ugt.org