La UGT de Catalunya lamenta profundament la mort de Manuel Gallardo

gallardoLa UGT de Catalunya lamenta profundament la mort, ahir, de Manuel Gallardo, qui va ser secretari general de la Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) entre els anys 1998 i 2007.

Gallardo (1942, Écija, Sevilla) va arribar a Barcelona l’any 1971 i va començar a treballar a la construcció. L’any següent comença a treballar a l’empresa Seat a la Zona Franca. El 1975 s’afilia a la UGT de Catalunya i entra a formar part de l’executiva de la Secció Sindical de la UGT a Seat. Va ser escollit president del comitè d’empresa l’any 1983, càrrec que va ostentar fins al 1998. Aquell any va ser elegit secretari general de la Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT de Catalunya, fins que es va jubilar el 2007. També va ser impulsor, fundador i membre de la Presidència del Comitè del Grup Europeu de Volkswagen (1991) i del Comitè del Grup Mundial de Volkswagen (1995).

Fa només uns dies, l’1 de desembre, el Govern de la Generalitat l’havia guardonat amb la Medalla al Treball President Macià, en reconeixement pels seus mèrits laborals.

La UGT de Catalunya vol transmetre el seu condol a familiars, amics i amigues, i companys i companyes de Manuel Gallardo, i vol destacar el seu ferm compromís amb el sindicat i amb la defensa dels treballadors i les treballadores d’aquest país. Ens deixa el seu exemple de sindicalista que va saber lluitar, tant a través de la mobilització com de la negociació, per aconseguir les millors condicions per als treballadors dels sectors que representava.