La UGT de Catalunya, l’AVALOT i la CATFAC demanen un marc regulador per als treballadors dels locals cannàbics

cannabis3Són més de 3.000 treballadors sense activitat reconeguda, conveni col·lectiu ni prevenció de riscos laborals

La UGT de Catalunya, l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya i la Federació d’Associacions Cannàbiques de Catalunya (CatFAC) han signat un acord de col·laboració per defensar la situació dels treballadors i les treballadores dels locals cannàbics, que actualment es troben en una situació de manca de regulació de la seva feina.

Actualment hi ha a Catalunya més de 400 associacions cannàbiques, amb uns 170.000 usuaris i usuàries i més de 3.000 treballadors i treballadores, sense que existeixi cap regulació laboral específica.

El nostre sindicat demana un marc regulador per als treballadors d’aquests locals,  especialment pel que fa a la prevenció de riscos laborals, un aspecte que tampoc recull un legislació tan avançada en aquest àmbit com l’holandesa. En aquest sentit, no es coneix realment l’impacte que l’activitat laboral pot tenir en la salut dels treballadors d’aquests locals.

A més, la manca de regulació específica provoca que s’estiguin aplicant convenis col·lectius molt diversos (oficines i despatxos, consergeria, voluntariat) perquè les associacions no saben on enquadrar el seu personal, a més d’una situació d’inseguretat jurídica per a aquests treballadors.

El passat mes de juliol, el Parlament de Catalunya va acceptar a tràmit la ILP per a la regulació de les associacions cannàbiques. Des de la UGT de Catalunya i l’Avalot demanem a les comissions parlamentàries que es van iniciar justament ahir que tractin també les condicions laborals dels treballadors d’aquestes associacions, i que se’ns convidi als sindicats majoritaris a participar. Necessitem un marc regulador que defineixi l’activitat d’aquests treballadors per, posteriorment, poder negociar un conveni col·lectiu o acord laboral.

L’Avalot ja ha iniciat les visites i assemblees amb treballadors d’aquestes associacions i ha obert una bústia precària –un formulari a www.avalot.cat- perquè molts d’altres puguin fer arribar informació de la seva situació laboral.

Us adjuntem l’acord de col·laboració entre la CatFac, l’Avalot i la UGT de Catalunya.