logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

Si les empreses catalanes complissin la quota del 2% de la LISMI, gairebé 30.000 persones més amb discapacitat tindrien feina

D’esquerra a dreta, Carlos Moreno, sector de la Discapacitat de la FeSP- UGT de Catalunya; Enriqueta Durán, secretària de Polítiques Socials de la UGT de Catalunya, i Nuria Gilgado, secretària de Política Sindical de la UGT de Catalunya

Denunciem també que molts dels Centres Especials de Treball (CET) han esdevingut veritables multinacionals de la discapacitat que abusen, exploten i denigren els seus treballadors i treballadores

Avui, 3 de desembre, Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, la UGT de Catalunya hem presentat en roda de premsa l’informe ‘Les persones amb discapacitat i el mercat de treball a Catalunya’.

En aquest informe es denuncia que, malgrat 1 de cada 2 persones amb discapacitat és potencialment activa per edat, el col·lectiu es caracteritza per la baixa activitat, baixa ocupació i elevat atur.

La Llei general de drets de les persones amb discapacitat (LISMI) estableix que les empreses amb 50 persones treballadores o més han de respectar una quota del 2% de persones treballadores amb discapacitat igual o superior al 33%. Ara bé, existeixen diferents supòsits d’exempció de l’obligació de contractar persones amb discapacitat, de forma total o parcial. Les dades recollides en aquest informe ens evidencien la preferència de les empreses a accedir a aquestes mesures alternatives a la contractació.

Des de la UGT de Catalunya estimem que si totes les empreses i establiments de Catalunya complissin la quota del 2% de persones treballadores amb discapacitat, 28.644 persones més amb discapacitat tindrien feina; és a dir, un 42,8% més de les que actualment tenen ocupació.

A més, el nostre sindicat denuncia que molts dels Centres Especials de Treball (CET) han perdut el seu caràcter social i la seva finalitat originària d’afavorir la transició cap al mercat laboral ordinari, i han esdevingut veritables multinacionals de la discapacitat que abusen, exploten i denigren els seus treballadors i treballadores amb discapacitat.

[wpfilebase tag=file id=910/]